30 Ağustos 2011 Salı

ALISVERIS!

Burası en zevkli kısım:)
Projenin Gana/Kumasi’de olduğunu öğrendiğim an aklımdan geçen ilk şeyi söylüyorum: Orada ne giyilir ki?!
Şimdi öncelikle, bu ülke 5 derece kuzey paraleli üstünde bulunuyor, yani ekvatordayız. Tropikal iklim, sürekli sıcak. Sıcaktan kastım 27-30 derece. Bizim anladığımız anlamda yaz ve kış yaşamıyorlar; daha ziyade ıslak mevsim, kuru mevsim olarak ikiye ayırmışlar. Mart gibi yağmurlar başlıyor, her gün ve sürekli yağmur yağıyor. Takip ettiğim kadarıyla Mart’tan bugüne yani 6 aydır hiç güneş açmadı! Eylül ayında hava açmaya başlıyor, bir sonraki Mart’a kadar yağmur yok ama sıcak bir rüzgar var; bu rüzgarın ismini ortaokul coğrafya kitaplarından hatırlarsınız: alize.
Mevsime ek olarak gece-gündüz saatleri de değişmiyor. Bizim için enteresan sayılabilecek bir şey, ekvatorda oldukları için güneşi hep aynı açıyla alıyorlar, sabah 6’da gün aydınlanıyor, akşam 6’da hava kararıyor. Gece gündüz sıcaklık farkı da pek yok, geceleri sıcaklık en düşük 25 derecelerde görülüyor.
Daha önce bu kadar nemli ve sıcak bir ortamda kalmadığım düşünüldüğünde, gardrobuma bir “tropikal iklim reyonu” açmam gerekti :) H&M ve Mango’yu yeniden keşfettiğim Haziran ayında o daracık kabinlerde şortlar, elbiseler, gömlekler denerken zevkten ölüyordum ne yalan söyliyim! Anneme sorarsan, “bakalım bir çamaşır makinan olacak mı, hadi makina buldun onu çalıştıracak düzenli bir elektriğin olacak mı” endişesi ile çok az sayıda eşya götürmeli, böylece onların sık sık yıkayarak kirli eşya biriktirmemeliydim. Valla ben bir makinam olacağına yürekten inanarak hareket ettim!
*********
Liste şöyle ki;
İnce kumaştan, kolları katlanabilen cepli gömlekler
Bolca beyaz askılı t-shirt
Güzel bir sandalet (üzgünüm, benim adım Esra olduğu için o sandalet rugan ve kırmızı oldu:)
Sürekli giyeceğim 2 spor ayakkabı
Komando tipi, bol cepli pantolon ve şortlar (pantolonum Almıla’dan, Gana’ya Armani bir komandoyla gidiyorum, taklit zannedileceğine güveniyorum! :)
Bir sırt çantası (buna daha bakmadım, fikri olan var mı?)
Yağmurluk (bu konuyu şimdilik görmemezlikten geliyorum)
Sürekli takacağım bir şapka (ben şapka takmam ki diyordum ki, müdahaleler geldi, sanırım göz ardı edemeyeceğim...)
***********
Topuklara ve ipeklere veda ediyorum... Buna sevineceğim ölsem aklıma gelmezdi!